Ogólnopolska Kampania Społeczna „Odkryj stomię”
w DCO!
W budynku A w Dolnośląskim Centrum Onkologii od kilku dni gościmy wystawę „Odkryj stomię”. To część kampanii społecznej zorganizowanej przez fundację „STOMAlife”, która ma „oswoić” pacjentów z trudnym tematem stomii.
Na zdjęciach są dzieci – niektóre uśmiechnięte, inne zadumane – łączy je jedno: mają tzw. woreczki stomijne. Kampania, w której biorą udział najmłodsi, ma jednak trafić do dorosłych.
Małgorzata Matuszak, która reprezentuje kampanię „STOMAlife”: – Chcemy uświadomić ludziom, czym jest stomia. Chcemy ich „oswoić” z tym tematem poprzez zdjęcia. Pacjenci onkologiczni, którzy muszą po operacji mieć założone worki stomijne zwykle są przerażeni. Nasz przekaz jest taki: zobaczcie nawet małe dzieci mają takie woreczki, nawet one nauczyły się z tym żyć.
To nic strasznego!
Na jednym ze zdjęć jest ładna dziewczyna – Paulina Kaszuba, twarz kampanii. Jej worek stomijny przyciąga wzrok….Ona już go „oswoiła”.
Małgorzata Matuszak ocenia, że wystawa spełnia swoje zadanie: – Ludzie starsi, dotknięci chorobą zaczynają inaczej myśleć o tym, co ich spotkało. Patrząc na dzieci, mówią sobie: skoro one dały radę, to ja też dam. Naszym celem jest też przekonanie ludzi, że worek stomijny nie powinien nikogo wykluczać, izolować.
Zdjęcia można oglądać w DCO do końca grudnia. Szpital jest pierwszym miejscem we Wrocławiu, które zaprosiło kampanię.