„Pieśń o szczęściu” oficjalnym spotem kampanii „Onkologika” Dolnośląskiego Centrum Onkologii we Wrocławiu

„Pieśń o szczęściu” oficjalnym spotem kampanii „Onkologika” Dolnośląskiego Centrum Onkologii we Wrocławiu
0 29 listopada 2017

Tematem oficjalnego spotu kampanii Onkologika, realizowanej przez Dolnośląskie Centrum Onkologii we Wrocławiu stała się pełna emocji historia pary, która wspólnie walczy z chorobą nowotworową. Film z udziałem Anny Krotoskiej i Mirosława Baki do „Pieśni o szczęściu” w wykonaniu Meli Koteluk oraz Czesława Mozila został po raz pierwszy zaprezentowany podczas konferencji eksperckiej „Zdrowo patrzę w przyszłość. To onkoLOGICZNE”, która odbyła się 28 listopada w Dolnośląskim Centrum Filmowym we Wrocławiu.

W 2,5-minutowym spocie produkcji Marcina Kurka i reżyserii Julii Popkiewicz obserwujemy historię pary, która mierzy się z chorobą nowotworową. Kobieta wykrywa u siebie guzek, słyszy diagnozę – rak piersi i podejmuje ciężką, pełną skrajnych emocji oraz bólu walkę z chorobą. Przez cały czas może liczyć na wsparcie swojego partnera. Wygrywa. Chce jednak podzielić się ze światem ważną wiadomością – nie wolno czekać, aż choroba się rozwinie, aż guz będzie wyczuwalny w piersi. Gdyby bohaterka wykonywała regularnie profilaktyczne badania mammograficzne, o nowotworze dowiedziałaby się zanim pojawiły się objawy, a walka z nim byłaby dużo łatwiejsza.

Na zwycięstwo bohaterki z chorobą złożyły się trzy elementy – badania profilaktyczne, skuteczne leczenie oraz wsparcie i akceptacja jej życiowego partnera. To właśnie kobiecość w połączeniu z relacją damsko-męską, a także harmonia, życie i śmierć stały się inspiracją do stworzenia „Pieśni o szczęściu”. Tworząc tego typu produkcje, zawsze stawiamy sobie pytanie, czy nie poszliśmy o krok za daleko w emocjach czy wydźwięku filmu. W przypadku profilaktyki antynowotworowej musimy jednak dotknąć rzeczy kardynalnych – życia i śmierci. Musimy powiedzieć jasno – możesz uniknąć choroby, możesz się wyleczyć, ale musisz się badać – mówi Marcin Kurek z Mediabrigade, producent spotu.

Na wykorzystanie swojego utworu jako podkładu muzycznego zgodzili się Mela Koteluk oraz Czesław Mozil, którzy oficjalnie wsparli kampanię. Spot promujący profilaktykę antynowotworową w ramach Onkologiki pokazywany będzie w dolnośląskich kinach i trafi do kilkuset tysięcy odbiorców.

Posted in Aktualności by admin
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support